KONCERTER OG MUSIK+

Ars Nova gæster Husum Kirke den 19. september. Foto: Jeppe Bjørn

Billedet: ARS NOVA gæster Husum Kirke den 19. sept.  Foto: Jeppe Bjørn.

KONCERTER

Irsk ”New Folk”

Torsdag d. 22. august kl. 19.00

Marianne Greens band sørger, med traditionel irsk New Folk, for den særlige irske folkemusiktone med sange fra Nordirland, sunget på engelsk og gælisk, med adresse til krop og sanser.

Marianne Green/sang og whistle, Bjarne Schmidt/irsk bouzouk, Sonnich Lydom/harmonika og mundharmonika og Martin O’Hare/bohdran og bones.

Sjælens stemme

Torsdag d. 19. septamber kl.19.00

Ars Nova, et af Danmarks bedste kor, er udvalgt til at varetage det vikale repertoire ved den internationale World New Music Days-festival, der i år afholdes på Færøerne. Grænseløs ny og udfordrende musik der inviterer til fordybelse i stemmens kraft – og samtidig er en kilde til fryd og æstetisk nydelse.

Musik+

Katalytiske elementer

Søndag d. 17. november kl. 16.00

For forfatteren Marcel Proust var kærligheden og musikken fremmende, katalyserende for de vigtigste ting i livet. Og musikken kredsede han om i sit storværk På sporet af den tabte tid. Fofatteren og Proust-eksperten Neal Ashley Conrad fører os, sammen med pianisten Mattias Branner og flere kammermusikere, tæt på Marcel Proust magiske univers.

HUSK OGSÅ: HER ER MUSIK

En halv times musik, fra øverste hylde, før sengetid med start kl. 20.30